onsdag 9. desember 2015

Søte kreasjoner :


Vi fortsetter med førjulsaktiviteter vi!

Siste aktivitet er disse skjønningene her : 


Du trenger : 

- Små glass med lokk -isoporkuler i ulike strørrelser - filt/stoff -piperensere - øyne -nese -glitter -lim -snop 

Slik kan dere gjøre : 

Dette er en aktivitet som passer de fleste aldersgrupper. 
Jo yngere barnet er jo mer hjelp trenger barnet fra en voksen. Dersom du planlegger ting, legger til rette og gjør mye klart før barnet setter igang vil det gå som en lek! Klipp ut nese, hjelp til med lim osv.. 

Fyll et tomt glass med ønsket snop. Skru fast isoporkulen med en skrue igjennom lokket. La fantasien løpe litt løpsk så plutselig dukker det opp en snømann eller et reinsdyr! 

Disse du ser ovenfor her er laget av 6-7 åringer. 

Jeg tenker også litt på farger når vi skal ha slike aktiviteter! Jeg er ikke så glad i de tradisjonelle julefargene.. 
Jeg pynter heller ikke sånn voldsomt til jul, men litt stæsj her og der er jo koselig da! 

Jeg la frem gamle retro stoff, glitter i litt knæsje farger pipestenger osv.. Det sier seg selv.. Legger du frem rød filt, doruller og den gamle regla der får du jo samme nissen hvert år 
-ler- Kan vi ikke heller utfordre barna litt? Til å være litt kreative på egenhånd?? De synes jo det er så gøy!! 
...og jeg blir jo så entusiastisk at jeg sitter å hopper på stolen ved siden av kidsa når jeg ser disse kreasjonene kommer til live! 

 Det værste jeg vet er når man har en slags bruksanvisning på ting man skal lage med barn... Husker jo selv det fra da jeg gikk på barneskolen og vi skulle ha forming. Da stod læreren og holdt opp FASITEN på det vi skulle lage!!! Er jo helt tragisk spør du meg! Lenge leve kreativiteten liksom... 

Skjekk ut disse to da : 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir hoppende glad om du vil legge igjen noen ord hos meg! Jeg leser alle kommentarene og blir super happy for hver og en :) Snille ord varmer et blogg-hjerte!